۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

یکی از بهترین روش های گرفتن معافیت پزشکی برای هرکس استفاده از علائم بیماری افسردگی است

درود

دوستان تصمیم گرفتم در این مورد مطلبی را منتشر کنم چرا که خدمت سربازی اجباری یک معضل و تابو در کشور ما است و برای هر جوانی دست و پاگیر . هرکسی خواست استفاده کند ضرر نخواهد کرد چرا که بهتر از اطلاف 2 سال عمر او خواهد بود و کسی هم اگر سوالی داشت مطرح کنه تا جواب بدم . این مطلب نه سرکاری است و نه یک شوخی . یک راهگشا است برای خروج از بحران خدمت سربازی . البته مطمئنا روش های بهتری هم هست اما من اطلاعاتم در این یک زمینه کامل تر بود . دوستانی که واریکوسل دارند هم میتونن با اون روش خیلی راحت معاف بشوند به شرطی که گرید هر طرف بالای 3 باشه که میتونه از این معافیتی که در پائین توضیحش میدم بهتر هم باشه .

معافیت پزشکی در خارج از کشور هیچ مشکلی را برای عزیزان ایجاد نخواهد کرد حتی اگر با کارت قرمز باشد . اون سوی مرزها حتی شناسنامه هم دیگه خیلی به درد نمیخوره چه برسه به کارت پایان خدمت یا معافیت یا هرچی . شما فقط برای خروج از ایران کارت معافیت نیاز داری . وقتی رفتی اونور نه برای کار و نه داشنشگاه و نه هر نوع گواهینامه ی معتبر دیگری از شما کارت نمیخواهند تا بفهمند معاف شدی یا خیر .

برای معافیت پزشکی از نظام وظیفه یکی از بهترین روشها استفاده از معافیت های اعصاب و روان هست که بین این گروه از معافیت ها هم بهترین گزینه انتخابی هم اضطراب و افسردگی هستند که کمترین مشکل را حتی در خود خاک ایران برای متقاضی ایجاد میکند .

کار سختی نیست . با چندین بار (حداقل بیش از 10 بار) مراجعه به دکتر متخصص و حتی فوق تخصص و شرح مشکلات یک بیمار افسرده با همان حالت افسرده و مضطرب . این قدر میری تا داروهای قویتری برات تجویز کنه و سابقه و پرونده را هم نگه میداری . حتی اگر یک یا دو روز هم بستری بشی که چه بهتر . در ضمن یاد آوری میکنم دقت کنید هم پزشک و هم داروخانه حتما روی سه برگه ی دفترچه بیمه شما . باز هم میگم حتما روی هر 3 تا برگش مهر بزنند و اگر بیمه نیستید مهر پزشک و دارو خانه حتما داخل نسخه شما زده بشه و اونها رو به علاوه پرونده مرکز درمانی که بهش مراجعه میکردید نزد خودتون نگه دارید تا موقع مناسب تحویل نظام وظیفه بدید .

علائم افسردگی که باید برای روان پزشک تشریح کنید معمولا اینهاست :

1. عدم لذت از زندگی و احساس پوچی

2. اقدام به خودکشی و در فکر خودکشی بودن

3. گریه های شبانه و گریه در شبهای جمعه . غروب آفتاب و ...

4. کم حرفی و عدم توجه به حیجانات و عدم خنده

5. بی قراری و دلشوره و اضطراب و نگرانی از آینده

6. عدم اعتماد به نفس

7. ترس و ...

فراموش نکنید در مراجعات بعدی حتما باید به پزشکتون بگید داروهارو مصرف کردید و تاثیر خیلی کمی گرفتید یا حتی بگید اصلا هیچ تاثیری بر شما نداشتند حتی گاها بدتر هم شدید . البته این نباید تو تمام جلسات تکرار بشه .

برای اینکه تاثیر حرفهاتون قوی تر باشه میتوانید به پزشک خودتون بگید که مصرف سیگار . حشیش و تریاک و یا شیشه هم دارید و یا در گذشته داشتید .

بعد از جمع آوری پرونده با ضایع ترین قیافه و تیپ ممکن (البته نه خیلی تابلو) و حتی گریه کنان و با رنگ پریده میرین داخل کمیسیون . فراموش نکنید داخل کمیسیون که رفتید اصلا نباید لبخند بزنید یا پر حرفی کنید و باید اسم و رنگ تمام داروهایی که مصرف کردید را دقیقا به خاطر بسپارید تا در صورت نیاز به پزشک کمیسیون بگید این ها رو مصرف کردید . و اما سعی کنید مثل انسانهای احمق جواب پزشک کمیسیون را بدهید .

نکات مهم :


 - کارت قرمز قابل ابطال است اما با طی مراحل قانونی . البته این در صورتی هست که به طور اتفاقی به شما کارت معافیت قرمز بدهند .
 - بر اساس قانون نظام وظیفه کسانی که غیبت هم دارند میتوانند از معافیت پزشکی بدون هرگونه مشکل استفاده کنند .


پیروز باشید

هیچ نظری موجود نیست: