۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

بيانيه جمعي از دانشجويان دانشگاههاي كرمان به مناسبت ماه آذر89 . شانزدهم آذر روز دانشجو

به نام خالق يكتا
و به نام آزادي، كه دانشگاه سنگر آن خواهد ماند.

فرا رسيدن روز دانشجو را تبريك عرض مي كنيم.
16آذر روزي است كه دانشجوي ايراني بعنوان پيشتاز هويت يافت، روزي كه آموخت راه و رسم دانشجوي متعهد، سكوت و بي عملي نيست، بلكه فرياد بي امان در برابر تحقير و نابرابري و زورگويي است.
و بـــدين ســان بود كه در دل سياهي ها، نور آزادي بر افروخته شد.
چه روزي بهتر از روز دانشجو كه با ياد همه شهيدان دانشجو، بخصوص محمد نادري پور، كه تير 1388 در سيرجان به شهادت رسيد، و همچنين به نام اسراي هميشه سرفراز جنبش دانشجويي، فرياد برآوريم «مي جنگيم، مي ميريم، ايرانو پس مي گيريم».
ياران، امسال در شرايطي اين روز را گرامي مي داريم كه از شروع سال جديد در دانشگاه ها طرح هاي جديدي عليه دانشجويان اعمال شده است. دانشگاههاي كرمان بجاي گرفتن رتبه در علم، رتبه اول را در سراسر كشور براي سختگيريهاي بي مورد بر سر پوشش دانشجويان دريافت كرده اند!
دانشجويان فارغ التحصيل دانشگاههاي ما به بهانه هاي واهي، از دريافت مدارك تحصيلي محروم مانده اند. آمار دانشجوياني كه تعليق شده اند لكه ننگ ديگري است بر پيشاني صادركنندگان اين احكام.
اما ما حقوق به يغما رفته مان را باز پس مي گيريم.
دانشگاه جایی است که بیشترین اجتماع جوانان ورزیده در آن شکل می گیرید و به همین دلیل همواره بیشترین حجم اعتراضها در آن بروز و نمود می یابد. از آغاز تاسیس نهاد دانشگاه در کشور جنبش دانشجویی ایران نیز از این مهم مستثنی نبوده است.
در کشوری که بطور اصولی مسئله تغییر وضعیت موجود است این وظیفۀ دانشگاهیان است که با تمسک به نظریات جدید آینده نوینی را برای جامعه رغم بزنند زیرا نظریه ها ی که کارشان به تفسیر یا توجیه وضع موجود می انجامد دیگر مفید به فایده نخواهد بود.
در این روز باید یاد شهدای سبز گرامی داشته شود تا نشان بدهیم كه یاد آنها هنوز زنده است و جنبش مردمی سبز زنده تر.
دانشگاه زنده است ، تا دیکتاتوری هست به شهادت تاریخ ، حنجره سرخ اعتراض دانشگاه را سر خاموشی نیست .
دانشگاههاي كرمان نامي پر آوازه دارند و ما حافظان آن خواهيم بود. وعده ي ما 16 آذر.
به چكاوك نتوان گفت مخوان
و به رود...نتوان گفت بمان
به خورشيد فروزان نتوان گفت نتاب
و به دريا نتوان گفت بر خويش متاب
و بــــه آزادي... نتـــوان گــفت در حبس بمــــــان!

جمعي از دانشجويان دانشگاههاي كرمان - آذر89
http://www.facebook.com/notes/danshgah-shhyd-bahnr- krman/byanyh-jmy-az-danshjwyan-danshgahhay-krman- adhr89/181864238497749
بيانيه جمعي از دانشجويان دانشگاههاي كرمان - آذر89

هیچ نظری موجود نیست: