۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

تعیین روز ملی همجنسگرایان ایرانی و انتشار گسترده خبر آن چندی پیش در رسانه های اینترنتی و غیر اینترنتی داخل و خارج

جمعی از همجنس گرایان و دو جنسگان و دو جنسگرایان (دگرباشان جنسی) ایرانی به تازگی با صدور اطلاعیه ای که مورد پوشش گسترده خبرگزاریهای اینترنتی و غیر اینترنتی ایران و جهان قرار گرفت  روز اول مرداد را روز ملی همجنسگرایان ایرانی (دگرباشان جنسی ایرانی) نامیدند .

هنوز اسم واحدی برای این گروه مشخص نشده، برخی این روز را، روز همجنس گرایان می گویند، برخی روز تراجنسی را پیشنهاد کرده اند و عده ای دیگر نیز روز ملی اقلیت های جنسی ایران و روز دگرباشان را پیشنهاد داده اند. البته با توجه به قدرت زیاد سازمان دگرباشان جنسی ایران که به طور سازمان یافته در خصوص حقوق اقلیت های جنسی ایرانی کار میکند میتوان گفت اسم مورد تایید این نهاد اسم واقعی روز ملی همجنسگرایان ایرانی خواهد بود .

چندی پیش نیز جمعی از همجنسگرایان ایرانی در تهران . شیراز . اصفهان . تبریز و مشهد به مناسبت یکم مرداد 1389 روز ملی خود را به شکل های جداگانه ای جشن گرفتند . با توجه به فشار زیاد بر این اقلیت ها در ایران بدیهی است که آنها به طور شفاف به ابراز عقاید و ... نپردازند . 

گفتنی است چندی پیش نیز جمعی از زنان همجنس گرای ایرانی مقیم خارج از کشور که از تشکل های مستقل زنان هستند ، با برپایی سمیناری تحت عنوان " نقش زنان در ساختار سیاسی، بررسی و تحلیل نقش زنان در جنبش اخیر ایران، شکنجه و تجاوز جنسی " را در کشور آلمان مورد بررسی بحث و تبادل نظر قرار دادند ، که در این همایش فیلمی مستند تحت عنوان " بهشت من " ساخته ریحانه یوزباشی نیز به نمایش درآمد. 

هیچ نظری موجود نیست: